Langesund Damekor

Langesund damekor har siden oppstarten i 1983 vært et enestående kvinnefellesskap med musikkglede som hovedgeskjeft. Annet hvert år setter vi opp cabaret for fulle hus i hjembyen vår, og ellers har vi alt fra kirkekonserter til revyfestivaler på CVen.

HOLD DEG OPPDATERT

Sentrumsgården, kulturhuset i Bamble står i fare for å bli solgt. Langesund damekor har derfor i samarbeid med Langesund Mandsangforening og flere andre bestemt oss for å arrangere en støttekonsert som viser politikerne hvor mye Sentrumsgården betyr for oss og kulturlivet i Langesund.

Lørdag 28. september arrangerer vi oktoberfestival for tredje gang. Denne gangen er vi så heldige at vi har fått Wrightegaarden som medarrangør.

22. august startet vi opp med øvelser igjen. Det var en spent gjeng som stilte opp, da dette var vår første øvelse med vår nye dirigent, Frode Kvisvik. Øvelsen var en god start på semesteret med to nye sanger og mye latter.

Da nærmer sommeren seg med stromskritt og vi tar ferie frem til august. Som seg hør og bør ble vårsemesteret avsluttet med en heidundrende tur til Kristiansand. Bussen gikk klokken 0900 fra Langesund torv og damene var bedt om å være kreative når det gjaldt anntrekk. Både Spicegirls og Marilyn Monroe dukket opp.

Etter 40 år som dirigent for Langesund damekor hadde Gunnar Aasbø sin siste øvelse med oss 30.juni. Selv om det allerede er gjort mye stas på ham med en fantastisk konsert, kunne ikke vi gjøre annet enn å innlemme ham i vår eksklusive klubb av æresmedlemmer.

Tradisjonen tro arrangerte LDK idèdugnad i god tid før neste cabaret. 26 damer samlet seg i Skougaards hus i Langesund, og ideene florerte sammen med latter og sang.

Vi er så heldige som har blitt spurt om å være underholdning på 1. mai i Sentrumsgården. Dette er et oppdrag vi hadde i fjor også, så vi er meget fornøyde med å bli invitert tilbake igjen. Vi setter pris på hver eneste mulighet vi får til å fremføre det vi liker best å gjøre, nemlig å synge og showe! ...

Vi i Langesund Damekor ligger ikke på latsiden, etter en veldig fin avskjedskonsert for Gunnar, så er vi rett på å øve til neste konsert. 1. Mai i Sentrumsgården finner du oss på scenen igjen, med store smil og et variert og fengende repertoar. Det vil også bli gjensyn med et nummer fra cabareten vår.